صوت | اجازه شنیدن خبرهای خشونت بار به کودکان ندهیم

در زمان انتشار اخبار جنگ، باید دستورالعملی را برای نحوه برخورد با فرزندان خود آماده کنیم. این راهنما به ما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن با احساسات و نگرانی های آنها برخورد کنیم و فضای امنی برای گفت وگو فراهم کنیم. سیده معصومه طباطبایی، استاد حوزه و دانشگاه، کارشناس ارشد روانشناسی و دکتری فلسفه و کلام و سطح 3 تفسیر علوم قرآنی در گفت وگو با ایکنا در رابطه با حفظ سلامت روان کودکان هنگام صحبت درباره جنگ نکاتی را بیان کرد. در ادامه قسمت دوم را با عنوان «اجازه شنیدن خبرهای خشونت بار به کودکان ندهیم» می شنوید.

سیده معصومه طباطبایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با ایکنا می گوید: به صورت کلی تلاش کنیم تا کودکان تا جایی که ممکن است از ریز اخبار خبردار نشوند؛ یعنی اجازه ندهیم بچه ها خبرهای خشونت بار بشنوند و اطلاعات دقیقی در مورد آن داشته باشند اما وقتی بچه ها با این مسئله مواجه شدند یا بچه هایی هستند که به سنی رسیده اند که می توانند مسائل را درست تر درک کنند باید با آنها صحبت کرد. می توانیم به آنها بگوییم که مکان هایی در دنیا وجود دارد که در آنجا به دلایل مختلف جنگ و خشونت اتفاق می افتد.

باید به بچه های بزرگتر مفهوم جنگ را توضیح داد و اطلاعاتی به آنها ارائه دهیم و بگوییم که انسان ها به دلایل مختلف با هم اختلاف نظر پیدا می کنند و برای اینکه منافع بیشتر و قدرت بیشتری را به دست بیاورند به حقوق دیگران تعرض می کنند و افراد مقابل هم برای دفاع از حق خود اقدام می کنند و همین موضوع باعث جنگ می شود.

طراحی و تدوین از سیدضیاء موسوی

انتهای پیام

نظرات

captcha